1. Vejledningsdag: Digitale Teknologier
1. Læringsteoretisk overvejelse/problemstilling:
Siden den "nye" reform trådte i kraft er vores teori og materialelære undervisning ikke på snedker grundforløb ikke blevet opdateret/prioriteret på samme måde som den mere fagfaglige del af undervisningen.
Jeg blev i forbindelse med min MUS samtale i august bedt om at udvikle et samlet didaktisk teoriforløb GF2 snedker.
Jeg har gjort mig nogle indledende overvejelser om hvordan man evt. kunne gribe det an.
Problemstillingen kunne evt. lyde således:
"Hvordan kan man udvikle et digitalt undervisningsforløb som tager afsæt i træfagenes materialelære og som samtidig tilgodeser meget forskellige elevforudsætninger?"
(Differentieret undervisning, elevforudsætninger, diagnoser gruppearbejder, osv.)
2. Læringsaspekt:
Illeris´:
"Læring har altid et "subjekt" og et "objekt", dvs. at "nogen" lærer "noget"
Læringstrekantens dimensioner:
INDHOLD: Viden, forståelse, færdigheder
DRIVKRAFT: Motivation, følelser, vilje
SAMSPIL: Handling, kommunikation, samarbejde
Eventuelt Wenger - Socialkonstruktivisme
3. Didaktisk aspekt:
Hiim og Hippe:
"Helhedsmodellen" : Læringsforudsætninger, rammefaktorer, mål, indhold, læreproces, vurdering.
Læringsmål: Relevante - Realistiske - Meningsfyldte - Tydelige
Eventuelt Den E-Didaktiske Læringsmodel
4. Teknologisk aspekt:
Thinglink, Kahoot og Bubbl.us
Ingen kommentarer:
Send en kommentar